„Umbre” de Andrei Rușeț (recenzie)

WhatsApp Image 2019-08-25 at 19.31.24 (1)

Salutare și bine v-am regăsit la o nouă recenzie!

Ne reîntoarcem la literatura română contemporană, iar de această dată vreau să vă prezint romanul „Umbre” de Andrei Rușeț. Sunt mare fan al canalului său de Youtube (iKira), motiv pentru care am fost foarte dornic să obțin această carte, însă abia la ultimul Bookfest am reușit să intru în posesia ei. În fine, să n-o mai lungim mult și să începem.

Descriere

„Pe timp de Lună plină, putem intra, ca printr-o oglindă, în întunericul obiectelor și putem călători la viteze incredibile. De aici ne-am hotărât să ne numim umbre.”

Rezumat

Mihnea, personajul principal al acestui roman, este un adolescent în vârstă de cincisprezece ani, ușor închis în el și distant față de familia sa. Povestea începe atunci când acesta se află, împreună cu părinții și fratele său mai mic, într-un parc de distracții montan. La finalul serii, băiatul vrea să plece cu părinții săi, însă aceștia susțin că îi confundă, de parcă nu l-ar mai fi văzut niciodată. Mihnea crede că este ignorat din cauza vreunei boacăne pe care a făcut-o, așa că rămâne în parcul de distracții, așteptându-se ca părinții săi să se întoarcă pentru a-l lua acasă. Însă asta nu se întâmplă.

Confuz din cauza comportamentului părinților și neavând ce să mai facă, băiatul își petrece noaptea în parc, iar următoarea zi, descoperă cu stupoare că toți oamenii îl ignoră, de parcă nu s-ar afla cu adevărat acolo. Este invizibil pentru toată lumea. Mai puțin pentru Mara, o fată roșcată de vârsta lui. Cei doi fac cunoștință, iar ea îi mărturisește că este o umbră și îi explică cum stau lucrurile acum:

„— Stai ușor! O să încerc să-ți explic în mare, a spus Mara serios, ridicându-se în picioare. Lumea asta a umbrelor este ca și a ta, cu câteva diferențe. Cea mai importantă: oamenii normali nu te pot vedea, nu pentru că avem noi puteri supranaturale, ci pentru că lor nu le pasă. Pe înțelesul tău: singurul mod prin care un cerșetor se face remarcat, acolo la voi în oraș, este mirosul. Noi nici măcar nu mirosim. Ăștia suntem. Uitați de toți și de toate. Nu e nimic în neregulă cu noi, ci cu ei. Să ajungi aici e un privilegiu, nu o pedeapsă. Suntem foarte puțini. Acum, ceea ce te aduce pe lumea asta… hmm… am auzit că poate fi o întâmplare neplăcută, care te izolează de ceilalți, sau o perioadă mai grea din viață. Unii se pot întoarce în lumea reală, alții nu. Eu nu văd un motiv bun care să te facă să-ți dorești așa ceva.”

În perioada ce urmează, Mara îl ajută pe băiat să se acomodeze în noua lume, o lume în care este invizibil pentru toată lumea, în care își poate însuși orice bun material, în care nu îmbătrânește și, cel mai important pentru Mihnea, o lume în care nu mai este nevoit să trăiască alături de familia sa sau să-și suporte fratele mai mic, care îi făcea viața grea. În zilele cu lună plină, puteau călători cu viteză incredibilă, oriunde pe Pământ, prin intermediul umbrelor.

La început, totul este frumos. Mihnea se bucură pe deplin de noua sa viață. Însă un pericol iminent apare și este de datoria să fie prudent și să o protejeze pe Mara, al cărei secret iese, în cele din urmă, la iveală.

Impresii personale

Inițial, coperta mi-a lăsat impresia că este vorba despre un roman horror. În ciuda faptului că m-am înșelat, m-am putut bucura de o poveste Fantasy foarte reușită și destul originală.

Romanul are puțin din fiecare: mister, acțiune, adrenalină, supranatural, prietenie, ba chiar este pusă în discuție și familia, aceasta fiind motivul pentru care Mihnea devine o umbră.

Modul în care Andrei Rușeț își scrie poveștile mi se pare unul dinamic și captivant, dând dovadă de o imaginație foarte bogată.

Fără să vă mai dau alte spoilere, pot spune că mi-a plăcut foarte mult acest roman și că vi-l recomand cu drag, mai ales iubitorilor de Fantasy! Cartea poate fi găsită la Editura Datagroup sau comandată direct de aici.

Toate cele bune și spor la citit!

WhatsApp Image 2019-08-25 at 19.31.24

Lasă un răspuns